grafic

SONDAJ CURS – Traficul în Bucureşti şi principalele oraşe: Cum folosesc românii mijloacele de transport în comun şi maşinile personale

Un sondaj realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională – CURS arată obiceiurile foarte diferite ale românilor în privinţa transportului urban. Cercetarea sociologică, realizată în luna martie, vizează populaţia adultă din Bucureşti şi reşedinţele de judeţe.

Potrivit datelor din sondaj, disponibilitatea mijloacelor de transport încurajează cetățenii să le utilizeze. Astfel, semnificativ mai mulți bucureșteni și locuitori din localitățile învecinate utilizează mijloacele de transport comparativ cu locuitorii din celelalte orașe din țară (79% vs. 39%).

Tramvaiele și troleibuzele sunt utilizate de semnificativ mai mulți bucureșteni și locuitori din localitățile învecinate, în timp ce, în celelalte orașe, autobuzele sunt utilizate de semnificativ mai mulți locuitori adulți (72% vs. 57%).

Mai mult, existența unei rețele diversificate de mijloace de transport descurajează deplasarea cu autoturismul. Astfel, semnificativ mai mulți locuitori adulți din celelalte orașe utilizează autoturismul pentru a se deplasa comparativ cu bucureștenii și locuitorii din localitățile învecinate (42% vs. 25%).

content-image

content-image

content-image

Aglomerația din București este un alt factor descuranjat pentru utilizarea autoturismului. Datele arată că semnificativ mai mulți bucureșteni și locuitori din localitățile învecinate declară că petrec peste una (1) oră în trafic într-o zi lucrătoare comparativ cu locuitorii din celelalte orașe (60% vs. 31%). În plus, un procent semnificativ dintre bucureșteni și locuitorii din localitățile învecinate (20% dintre cei care se deplasează cu autoturismul) apreciază că petrec peste trei (3) ore în trafic în zilele lucrătoare.

Majoritatea bucureștenilor și locuitorilor din localitățile învecinate care utilizează autoturismul obișnuiesc să asculte radio/muzică în trafic, în timp ce 1/3 dintre locuitorii celorlalte orașe vorbesc la telefon sau vizionează reclame stradale atunci când se deplasează cu autoturismul.

content-image

content-image

content-image

METODOLOGIE:

Volumul eșantionului: 452 respondenţi;

Universul de eșantionare: populația adultă, neinstitutionalizată, în vârstă 18 ani şi peste, rezidenți în Bucureșt, localități învecinate și reședințe de județ;

Tip de eșantion: probabilist, multistadial, cu selecție aleatoare a secțiilor de votare, a gospodăriilor în cadrul secției de votare și a respondenților în cadrul gospodăriilor.

Marja maxima de eroare la nivelul întregului eșantion: +/-4,6% la un nivel de încredere de 95%.

Mod de intervievare: față-în-față la domiciliul respondenților, folosind un chestionar structurat;

Validarea eșantionului s-a realizat pe baza ultimelor date INS.

Datele nu sunt ponderate.

Perioada de realizare: 13-22 martie 2018.


Comments

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *